Stresscoaching på jobbet

Giv din virksomhed et forspring

Virksomheder der har en plan for stresshåndtering, giver både virksomheden og medarbejderne et forspring. Et coaching-forløb til en udbrændt medarbejder kan være den førstehjælp, der skal til for at løse konflikter, genetablere fokus og arbejdsglæde og komme en sygemelding i forkøbet.

Stress coaching er den langsigtede og økonomisk fornuftige strategi, fordi det løfter medarbejdernes personlige kompetencer, effektivitet og arbejdsglæde - og dermed virksomheden.

Når virksomheder vælger at give deres medarbejdere mulighed for samtaleforløb med en stress coach, er det både fordi, det betaler sig, og fordi det er det rigtige at gøre.

Medarbejdere som trives arbejder mere effektivt

Ofte opstår stress som et samspil mellem flere faktorer. Den adfærd, som skaber problemer i privatlivet, skaber også problemer på jobbet - og omvendt.

Hvorfor er det også virksomhedens ansvar? Det er det fordi en stresset medarbejder…:

  • Yder ikke sit bedste
  • Har mistet overblikket
  • Magter ikke opgaverne
  • Tager dårlige beslutninger
  • Kommunikerer dårligt og skaber støj i arbejdsteamet og i sociale sammenhænge
  • Bliver syg eller
  • Finder et andet job

Og det koster virksomheder rigtig mange penge!

Alene sygefravær koster hvert år danske virksomheder 31 mia. kr.

Se her hvor meget det koster DIN virksomhed!

Den langsigtede strategi

Med en ekstern stress coach kan jeres medarbejdere - helt anonymt - få et samtaleforløb hos mig, indenfor de rammer, vi har aftalt.

Helt konkret betyder det at…:

>> Medarbejderen får mulighed for at få vendt situationen med en neutral person og får helt konkrete øvelser og værktøjer til at håndtere kaos og forandringer og som kan reducere stress og give fornyet glæde, energi og effektivitet - og færre sygedage.

>> Teamet opnår en væsentlig forbedring af den interne kommunikation med færre konflikter, større arbejdsglæde og forøget produktivitet til følge.

>> Virksomheden kan tilbyde medarbejdere som oplever stress et kompetent og professionelt samtaleforløb. Både virksomheden og medarbejderen kan opleve det som en fordel, at samtalen er outsourcet. Det forbedrer mulighederne for at holde medarbejderen i arbejde og kan dermed mindske både fravær og måske endda udskiftning og de omkostninger som er forbundet med det.

Value for money …

  • Færre sygedage
  • Bedre fokus, overblik og overskud til opgaverne
  • Bedre og mere fejlfri resultater
  • Mere positiv kommunikation og kontakt til kunder og kolleger
  • Mindre udskiftning af medarbejdere
  • Velfungerende arbejdsteams

Læs hvordan Lotte fik troen på sig selv tilbage!

Samtaleforløb foregår hos New Performance eller i virksomheden.

 

<< Gå til Psykoterapi


Kirsten Østrup, New Performance, Performance Coach og Eksamineret Psykoterapeut på Amager i København – mellem Tårnby og Ørestaden.

Speciale i psykoterapi for voksne, unge og teenagers samt parterapi.